مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: پروژه های راهسازی ۴۰ محور روستایی استان در قالب پکیج های راهسازی در حال اجرا است که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 13 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،جعفر شهامت اظهار داشت: این پروژه های راهسازی در قالب ۲۲ قرارداد و در تمامی شهرستان ها جز گرمه در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی طول محورهای روستایی در دست ساخت را ۱۵۱ کیلومتر دانست.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های راهسازی در قالب پکیج، سبب کم شدن تعداد مناقصات خواهد شد گفت: برای اجرای این طرح ها ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: امسال برخی پروژه ها از جمله پل کلاته سنجر، پل گراتی، آسفالت راه روستایی شور و برستو در شهرستان اسفراین بهره برداری می شود.

شهامت افزود: ساخت محورهای روستایی چپه، نظرعلی و نظرمحمد درشیروان و راه روستایی بیرم آباد و جنجال آباد-قره چشمه در فاروج هم امسال بهره برداری می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، ابلاغ اعتبارات با اسناد خزانه، کاهش توان مالی پیمانکاران و تخصیص دیرهنگام قیر را از  مشکلات اجرای طرح های راهسازی روستایی استان عنوان کرد.  

شهامت با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت قیر و تخصیص اسناد ۲ و ۳ ساله برای تامین اعتبار اجرای طرح های راهسازی گفت: این امر هزینه تمام شده انجام عملیات آسفالت را بالا برده و سبب بروز مشکلاتی در حوزه پیمانکاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در سال مالی جاری،  اعتبار ملی راه های روستایی در قانون بودجه حذف شده است اما تلاش داریم تا از ظرفیت های دیگر همچون بسیج سازندگی، بنیاد علوی، اعتبارات استانی راه روستایی، تهاتر بانکی و اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار